יום שני, 27 ביוני 2011

מה הלאה?

העיסוק שלי במחקר על האלימות ברשת הביא אותי לקרוא המון ספרים, מחקרים וכתבות בנושא.
העתיד לא נראה לי ורוד. אבל יש מה לעשות בנידון!
בארה"ב, למשל,  מתמודדים עם בעיות  של בני נוער המתאבדים און-ליין, מקבלים עצות איך להתאבד און-ליין, מקבלים עידוד להתאבד און ליין. וגם לומדים איך להשיג תחמושת, איך להרכיב פצצות וכדומה.
נדמה שהרשת שמאפשרת למתבגרים לגלוש ללא השגחה של מבוגרים מביאה אותם למקומות לא טובים.
אפשר ללמוד מהניסיון המר של ארה"ב וארצות מערביות אחרות וכבר עכשיו ליישם חלק מהתוכניות המניעה והתערבות שהוכחו כיעילות. לא צריך ,לדעתי ,לחכות שכל הדברים הרעים יגיעו גם אלינו. אנחנו בהחלט סוגרים פערים בצעדי ענק.
אם לפני שנה וחצי ערכתי את המחקר שלי על כיתות ז', אני יודעת על מחקרי המשך שקיבלו כבר נתונים מספרים אחרים על נושא האלימות ברשת שרק הולכת וגואה.
מה נעשה??
נשב בחיבוק ידיים או נעשה משהו בנידון?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה