יום ראשון, 26 ביוני 2011

כפתור מצוקה ברשתות החברתיות (כתבות בעיתונות)


יוזמה: כפתור מצוקה ברשתות החברתיות

בעקבות החשד כי נער התאבד לאחר שהתעללו בו בפייסבוק פנה ח"כ זאב בילסקי למפכ"ל בבקשה לפעול נגד המתחולל ברשתות החברתיות.
פרסום ראשון: 05/01/11, 16:22
ניר הר זהב


.
ח"כ זאב בילסקי ‏(קדימה)‏ פנה למפכ"ל המשטרה רב ניצב דודי כהן בבקשה לפעול נגד המתחולל ברשתות החברתיות על רקע הדיווח כי נער בן 16 שם קץ לחייו בתלייה, במהלך שיחה עם חבריו ברשת החברתית.
"לאחרונה אנו עדים למקרים בהם פדופילים מנצלים את הרשתות החברתיות כשהם מסתתרים מאחורי נתונים מזויפים ומנסים לפתות קטינים. לפני מספר חודשים פניתי להנהלת פייסבוק על מנת להתקין כפתור מצוקה ולצערי בקשתי לא נענתה", כתב בילסקי.
"מטרת כפתור המצוקה היא להוות כלי בעל יכולת לדווח בזמן אמת לגופים המתמחים בנושא שיוכלו להיות בקשר ישיר עמכם על מנת לתת מענה בזמן קצר ביותר ולנסות למנוע המשך הפעילות של אותם פדופילים או לחילופין להפעיל מעורבות של גורמי מקצוע לנסות ולמנוע מעשי התאבדות. אני מבקש ממך להפעיל את סמכותך בכל האמצעים העומדים לרשותך על מנת למנוע מקרים דומים".


פייסבוק תתקין בבריטניה "כפתור מצוקה" שבעזרתו יוכלו ילדים לדווח על עברייני מין

על הרשת החברתית הופעל לחץ לאחר שנערה בריטית בת 17 נרצחה על ידי עבריין מין בן 33 שהכירה בפייסבוק

משתמשי פייסבוק צעירים בבריטניה יוכלו בקרוב לדווח על כל פעילות חשודה ברשת החברתית, באמצעות כפתור מצוקה חדש, אשר נועד להרתיע עברייני מין. האפליקציה החדשה תופיע באופן אוטומטי בעמוד הפייסבוק של כל משתמש בגילאים 13 עד 18, ובלחיצה על הכפתור ניתן יהיה לדווח על הטרדות למרכז להגנה על ילדים מפני ניצול ברשת (Ceop) ולפייסבוק.
האפליקציה, ClickCEOP, מגיעה לאחר חודשים של משא ומתן בין פייסבוק ל-Ceop, סוכנות ממשלתית לאכיפת החוק, אשר עוקבת אחר עברייני מין באינטרנט. הסוכנות ביקשה מפייסבוק להתקין את ה"כפתור" כבר בנובמבר, אך לדבריה פייסבוק התנגדה לרעיון.
פייסבוק אינה הרשת החברתית הראשונה בבריטניה שמשתמשת באפליקציה זו, ולפניה עשו זאת כבר ביבו ומייספייס. הלחץ על פייסבוק הוגבר בעקבות רציחתה של אשלי הול בת ה-17. הול נרצחה על ידי עבריין מין מורשע בן 33, שהתיידד עמה בפייסבוק והתחזה לנער בן עשרה.


ח"כים לפייסבוק: התקינו לחצן מצוקה

חברי הכנסת מושפעים מהנעשה ברשת החברתית פייסבוק בבריטניה: 10 ח"כים נענו לבקשתו של אבשלום אדרת, שבנו התאבד בעידוד גולשים, ופנו להנהלת פייסבוק כדי שתוסיף כפתור מצוקה גם לגולשים הישראלים. לחיצה על הכפתור תשלח אות למשטרה ותסייע לאתר את הגולש שנמצא במצוקה

חדשות 2 | פורסם 19/07/10 08:54
אזהרה: השימוש בפייסבוק מסוכן (צילום: חדשות 2)
מקווים שהכפתור ימנע את הטרגדיה הבאה
צילום׃  חדשות 2
הרשת החברתית פייסבוק מציעה יתרונות רבים לחברים בה: אפשר להכיר אנשים חדשים, להתעדכן בדברים שקורים בחייהם ולעדכן את חבריכם מבלי לפגוש אותם באופן אישי. אך לצד היתרונות, ישנם סוטים ונוכלים שמנצלים את החשיפה ברשת למטרות פסולות.
יוזמה שהגיעה מצד ארגון למניעת הטרדות ילדים בבריטניה הביאה להתקנת אפליקציה של כפתור מצוקה בפייסבוק - שמקשרת את הגולש עם ארגוני סיוע. היוזמה מצאה חן בעיני חברי הכנסת הישראלים שמבקשים לאמץ את האפליקציה גם בארץ. עשרה חברי כנסת ובראשם ח"כ זאב ביילסקי פנו להנהלת פיסבוק העולמית בבקשה להוסיף "כפתור מצוקה" גם עבור הגולשים הישראלים, כפי שפורסם הבוקר בעיתון מעריב.
- פרסומת -
היוזמה הגיעה בעקבות שיחה של ביילסקי עם ד"ר אבשלום אדרת, שבנו החייל התאבד בשנת 1997 לאחר שקיבל "הדרכה" מגולשים כיצדל ירות בעצמו ברובה M-16. "הוא סיפר על קשיים עצומים, ובתגובה קיבל הודעות שעודדו אותו לשים קץ לחייו. אין ספק שאילו היה אז כפתור מצוקה באינטרנט, ניתן היה להציל את חייו", אמר אדרת.
אותות המצוקה שישלחו גולשים באינטרנט, צפויים להיות מופנים באופן אוטומטי לאתר של עמותת אשנ"ב - אנשים למען שימוש נבון באינטרנט, ומתנדבים המאיישים את האתר יפנו את הפניות למשטרה או לגורמי סיוע אחרים על סמך כתובת ה-IP. כך מקווים, ניתן יהיה לאתר את הגולש בזמן ולמנוע טרגדיה נוספת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה